Barcelona.- La nova terminal de l'aeroport del Prat, la T-1, entrarà finalment en funcionament el pròxim 16 de juny i en el futur arribarà a ella la línia 10 de Rodalies, obres que es licitaran en l'últim trimestre de l'any i s'executaran amb tuneladora, a la vegada que es mantindrà l'operativitat de l'aeròdrom.
Així ho ha anunciat avui el ministre de Foment, José Blanco, després de reunir-se per espai de prop d'una hora i mitja a Barcelona amb el president de la Generalitat de Catalunya, José Montilla.
En la compareixença davant els mitjans de comunicació, on els dos dirigents han anunciat també l'"acord polític" que permetrà que la Generalitat tingui la titularitat de Rodalies a partir de l'1 de gener de 2010, Blanco ha revelat la data de l'obertura de la T-1, en estat de proves des del passat mes de febrer.
D'aquesta forma, l'aeroport del Prat estarà a ple rendiment per a la campanya turística d'estiu.
Blanco ha ressaltat la importància dels projectes en marxa de l'Estat a Catalunya i ha recordat els 5.000 milions invertits a l'aeroport de Barcelona.
D'altra banda, el ministre ha promès estudiar la reivindicació de la Generalitat de tenir una posició "determinant" al consorci que ha de gestionar en el futur l'aeroport del Prat.
"Sóc plenament conscient dels plantejaments del Govern i intentaré conciliar l'interès general d'AENA amb l'interès legítim del govern català", ha remarcat Blanco, que ha demanat "una mica de temps" per resoldre aquest assumpte.
Això no obstant, Blanco i Montilla han aclarit en la roda de premsa que no havien parlat del nou model de gestió aeroportuària en la seva reunió, encara que el ministre ha garantit que també hi haurà "acord" en aquest assumpte amb Catalunya, com amb Rodalies de Renfe.
L'entrada en funcionament de la T-1 donarà un gran impuls a l'aeroport del Prat i és, juntament amb la tercera pista i la nova torre de control, una de les obres emblemàtiques de l'ampliació iniciada en l'any 1999.
La nova terminal podrà prestar servei a més de 30 milions de passatgers i, quan estigui a ple rendiment, permetrà a tot l'aeroport acollir uns 55 milions de passatgers, a més de poder efectuar fins a 90 operacions a l'hora.
La T-1, dissenyada per Ricard Bofill amb forma d'espasa, té un pressupost de 850 milions d'euros i una superfície global de 525.000 metres quadrats, equivalent a uns 850 camps de futbol, davant els 121.600 metres quadrats de la Terminal Nord.
Preguntat per les difícils relacions de l'anterior ministra de Foment, Magdalena Álvarez, amb el govern català, ha assegurat que ell no ha estat nomenat ministre "per fer propòsit d'esmena", però ha garantit que el "diàleg institucional i la concertació" marcaran el seu mandat.
Si quieres firmar tus comentarios puedes iniciar sesión »
En este espacio aparecerán los comentarios a los que hagas referencia. Por ejemplo, si escribes "comentario nº 3" en la caja de la izquierda, podrás ver el contenido de ese comentario aquí. Así te aseguras de que tu referencia es la correcta. No se permite código HTML en los comentarios.
Lo sentimos, no puedes comentar esta noticia si no eres un usuario registrado y has iniciado sesión.
Si ya lo estás registrado puedes iniciar sesión ahora.